Verscheidene meningen
Meningen van collega's over het huidige verloop van de teamvergadering:
Collega 1:
Mijn vraag: Hoe ervaar jij het verloop van de vergaderingen?
Antwoord: "Ik vind dat over het algemeen vergaderingen chaotisch verlopen. Er wordt erg veel uitgeweid over onderwerpen, met als resultaat dat niet altijd ieder agendapunt ter sprake komt. Ik heb regelmatig moeite met het leveren van een bijdrage aan het onderwerp omdat er constant mensen aan het woord zijn. Na een vergadering ben ik op, het is op de een of andere manier erg vermoeiend."
Mijn vraag: wat zou er volgens jou anders kunnen om de vergadering efficienter te laten verlopen?
Antwoord: "Er zou van te voren een tijd vastgesteld moeten worden per agendapunt en daar zou iedereen zich aan moeten houden. Binnen die tijd moet het onderwerp afgehandeld worden. Hier zou een wekker bij kunnen helpen. Verder denk ik dat het belangrijk is dat het agendapunt besproken wordt, zonder af te glijden naar bijzaken, de voorzitter moet hier alert op zijn en op tijd ingrijpen. Wanneer er een discussie plaatsvindt zou je bij het eind van de tijd van het onderwerp knopen moeten doorhakken, taak van de voorzitter."
Mijn vraag: heb je hier nog iets aan toe te voegen, heb je tips?
Antwoord: "Het zou misschien handig zijn om iedereen een kopie van de agenda te geven aan het begin van de vergadering, zodat iedereen ziet wat er allemaal op de agenda staat. Het biedt overzicht en inzicht in de tijd die te besteden is aan de onderwerpen."
Collega 2:
Mijn vraag: Hoe ervaar jij het verloop van de vergaderingen?
Antwoord: "Ik ervaar de vergaderingen als rommelig, druk en chaotisch, maar ook zinvol; er wordt veel besproken en doorgenomen, mensen zijn betrokken".
Mijn vraag: wat zou er volgens jou anders kunnen om de vergadering efficienter te laten verlopen?
Antwoord: "Een betere, duidelijkere agenda en meer alert op de tijd per onderwerp."
Antwoord: "Deelnemers vooraf de vergader- agenda laten doornemen, zodat men beter voorbereid is op de vergadering. Iets aan de agenda toevoegen mag voor, of aan het begin, van de vergadering, tijdens de vergadering worden geen extra punten meer toegevoegd, dan wordt het een agendapunt voor de volgende vergadering."
Wil je iets kwijt over dit item, plaats je reactie hieronder.
Reactie plaatsen
Reacties
ik sluit me helemaal aan bij de geschreven meningen.
Naar mijn mening wordt de vergadertijd op het moment niet efficient en effectief benut.